Multisport foorumi

SEIKKAILU-URHEILUN KESKUSTELUPAIKKA
 
PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 NoLimit Adventure 6.6.2009

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Janne

avatar

Viestien lukumäärä : 25
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.01.2009

ViestiAihe: NoLimit Adventure 6.6.2009   14.05.09 7:15

Kesän toinen multisport cupin kisa käydään 6.6.2009 Vihdissä, kisakeskuksena toimii Otalammen koulu.
Luvassa hienoa Vihtiläismaastoa.

Kilpasarjassa otetaan taas mittaa Suomen kovimmista tiimeistä, haastesarjaan kutsutaan mukaan kaikki, jotka ovat seikkailusta kiinnostuneet. Luvassa kisasarjan nopeimmille noin 5 tuntia totisinta totta, haastesarjan nopeimmille kolmisen tuntia leppoisampaa menoa.
Ilmoittaudu mukaan! Ohjeet löytyvät esmultisport.com
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
multimika



Viestien lukumäärä : 17
Ikä : 52
Paikkakunta : Veikkola
Registration date : 19.03.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   14.05.09 10:51

Eli NoLimit Adventuren kilpailukeskus on siis Otalammen koulukeskus, kiitos siitä Vihdille ja koululle! Reittejä on katsastettu ja tuntuu, että alkaa olla runsaudenpulaa hienosiat reiteistä. Tuohon toisella palstalla vellovaan MELONTAkeskusteluun liittyen tulemme julkaisemaan käytettävän kaluston piakkoin, kunhan melonnan eri vaihtoehdoista päätetään ensin lopullinen melonta.
Kisaan on jo ilmoittautunut mukavasti porukoita; kasaa oma teamisi pikaisesti ja ilmoittaudu mukaan samantien: nolimit@multisport.putteri.fi

-multimika
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.multisport.fi
multimika



Viestien lukumäärä : 17
Ikä : 52
Paikkakunta : Veikkola
Registration date : 19.03.2009

ViestiAihe: No Limit melonta   26.05.09 8:50

NoLimit Adventuressa melontakalusto on vapaa seuraavin ehdoin: kanootti, katettu tai ei (kajakkikin siis kelpaa), yksilapaiset melat, max 170 cm, ei airot, kääntyvä peräsin kielletty. Pohjakosketuksia ei tule kuin rantautuessa tai itse aiheuttaen.
Siinä tärkeimmät spexit tulevaan koitokseen, tervetuloa mukaan!
-mika
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.multisport.fi
Antti^



Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 21.05.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   01.06.09 21:31

Olen tulossa kisaamaan ensimmäistä kertaa harrastesarjaan ja olisi vielä ennen starttia muutama kysymys...

Tuleeko pakollisista varusteista vielä oma luettelonsa vai mennäänkö hyvinkin pitkälle samoilla listoilla kuin Spring adventuressa?

Jos materiaalin jako alkaa 06.30 ja lähtö on 08.00 niin milloin kisapaikalle kannattaa tulla? Riittääkö jos pärähtää kisapaikan alueelle 07.00 vai onko syytä tähdätä tuohon materiaalinjaon alkuun? Saavatko osallistujat juuri tuolloin 6.30 tietää kilpailun reitit ja voivat aloittaa reitin suunnittelu?

Muitakin hyviä "viime hetken vinkkejä" otetaan ilolla vastaan!?!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
NikoT



Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 17.03.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   02.06.09 7:47

Antti^ kirjoitti:

Tuleeko pakollisista varusteista vielä oma luettelonsa vai mennäänkö hyvinkin pitkälle samoilla listoilla kuin Spring adventuressa?

Jos materiaalin jako alkaa 06.30 ja lähtö on 08.00 niin milloin kisapaikalle kannattaa tulla? Riittääkö jos pärähtää kisapaikan alueelle 07.00 vai onko syytä tähdätä tuohon materiaalinjaon alkuun? Saavatko osallistujat juuri tuolloin 6.30 tietää kilpailun reitit ja voivat aloittaa reitin suunnittelu?

Muitakin hyviä "viime hetken vinkkejä" otetaan ilolla vastaan!?!

Pakolliset varusteet mainitaan reittikirjassa, joka jaetaan siis 6.30 alkaen. Reitti yms tarpeelliset tiedot (lajien järjestys/mahdolliset järjestäjän hoitamat huoltopaikat) ilmenevät 6.30 jaettavassa reittikirjassa. Paikalle kannattaa tulla ajoissa kuuden jälkeen (ainakin puol 7), jolloin jää tarvittava aika varusteiden/huollon yms. rassaamiseen. Eniten aikaa vievää on kuitenkin reittivalintojen suunnittelu ja karttojen päällystäminen kontaktimuovilla yms. Siihen on hyvä varata tunti aikaa.
Aika kuluu joskus yllättävän nopeasti varsinkin jos reitti ei ole sieltä selkeimmästä päästä. Jos aikaa jää ylimääräistä niin sen voi käyttää vaikka lämmittelyyn (tätä ei yleensä kisoissa harrasteta, vaan lähtö on yleensä kylmiltään ja täysiä Smile)

Jos järjestäjä hoitaa huoltoa jonnekin reitin välille tähän tarkoitukseen on hyvä varata esim. joku laukku/kassi/"kannellinen muovilaatikko" josta voi reitin varrella saada tarvittavia energioita/juomia yms.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aarnivalkea



Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : espoo
Registration date : 27.05.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   07.06.09 11:33

On sen verran vähän kisoja takana, että en ole vielä oppinut näitä pisteytyssysteemeitä. Voisiko joku järjestäjistä selvittää seuraavat rivit:
13 19 KILPA s Släbärit 14:21:09 0 6:21:09 0 1:06:09 -29 -29 -29 33 5 38
-29 pistesakkoa, mutta silti 33(+5) pistettä?
14 4 KILPA m Team Duro 1 13:13:26 0 5:13:26 1 ###### 0 0 1 37 0 37 puuttuu eriksuunn 5 rasti
Ei ole mitään sakkoja vaikka varsinaisen radan yksi rasti puuttuu? (Spring adventuren linjan mukaisesti tämä olisi keskeyttänyt koko kisan)

Keli oli luistava, kunpa olisi tajunnut ottaa sukset mukaan - Kiitos urheilullisesta kisasta!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
JHi



Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 28.05.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   08.06.09 6:07

aarnivalkea kirjoitti:
On sen verran vähän kisoja takana, että en ole vielä oppinut näitä pisteytyssysteemeitä. Voisiko joku järjestäjistä selvittää seuraavat rivit:
13 19 KILPA s Släbärit 14:21:09 0 6:21:09 0 1:06:09 -29 -29 -29 33 5 38
-29 pistesakkoa, mutta silti 33(+5) pistettä?
Ko. joukkue oli viimeinen joukkue, joka päästettiin melomaan. Sen jälkeen heille sanottiin, että pitää mennä suoraan maaliin (kuten muutamalle joukkueelle ennen heitä, myös meille), mutta koska joukkueen tavoitteena oli kuulemma päästä vähintään pakollinen reitti läpi, he saivat puhuttua melontapaikalla olleen järkkärin keräämään rastit pois siinä järjestyksessä, että ehtivät kiertää loputkin rastit. Näin ollen tuloksissa he ovat kaikkien niiden joukkueiden edellä, jotka eivät kiertäneet koko rataa. Pistelasku menee säännön mukaan, mutta toisaalta järjestäjän ohjetta mennä suoraan maaliin ei ole noudatettu.

Kilpailusta jäi taas jälkikäteen hyvä fiilis. Keli oli mitä parhain ja rata hyvin tehty. Jälkikäteen eniten jäi harmittamaan rastien 8 ja 9 välissä tehty reitinvalinta, jolla oikaisi ehkä 500 metriä. Peltotie näytti kartassa hyvältä, mutta 100 m ajon jälkeen fillari ei enää liikkunut, koska savea oli kertynyt niin paljon eri puolille. Aikaa tuhraantui, mutta enemmän vitutti fillarin ottama damage. Eilen putsasin pöyrää pari kertaa, ja jonkin verran pitää vielä purkaa osiin, että saa edes kriittisimmät paikat puhdistettua. Takavaihtajan ylempi rissa taisi olla ainoa osa, joka tässä yhteydessä hajosi. Mutta kokemusta tuli ja ehkä ensi kerralla joitain reitinvalintoja miettii vähän tarkemmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
multimika



Viestien lukumäärä : 17
Ikä : 52
Paikkakunta : Veikkola
Registration date : 19.03.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   08.06.09 9:11

Tuosta "omasta valinnasta" kiertää reitti loppuun. On muutamia syitä, minkä takia järjestäjät ohjaavat kilpailijat lyhennetylle reitille. Ensinnäkin se omahyväinen halu päästä jossain vaiheessa itse kisapaikalta kotiin Smile Toinen syy on aikaraja joka on kilpailulle laadittu, tässä tapauksessa 5.15h.Muita syitä järjestäjien cut offeihin on esimerkiksi, että joistan paikasta on läpikulku kielletty tietyn ajan jälkeen (Vihdissä oli ralli samana päivänä!!). Yksi syy on se, että tietyt toimintarastit sulkeutuvat tiettyyn aikaan (esimerkiksi, että sieltä rastimiestä tarvitaan seuraavaan paikkaan jne.). Kilpailijoiden oma turvallisuus on myös yksi tekijä; Keli oli aika karu ja välttämättä kilpailijat eivät itse huomaa ajankulkua (juomat 5h mukaan, mutta maalissa vaikka vasta 8h kohdalla > väsymisestä syntyy vaaratilanteita jne.)

Joka tapauksessa; järjestäjien ohjeita on noudatettava ehdottomasti. Ajatellaan vaikka tilannetta, että kyseiselle parille olisi sattunut haaveri ja maalissa meillä oli tieto oikaisusta, mutta todellisuudessa pari onkin jossain muualla, niin miten järjestetään etsintä, ea, pois haku?

Kilpasarjassa radan suunnittelu on jonkin verran haasteellista kun radasta pitää tehdä haasteellinen maailman huipuille joita Multisport cupissa näkee kisasta toiseen, ja toisaalta joukkueille jotka haluavat haastaa itsensä kunnolla (Hyvä!). Mutta tämä johtaa vääjäämättä siihen, että cut offit tulevat tutuiksi aika monelle joukkueelle, minkä toivon kaikkien ymmärtävän. Tänä vuonna ei edes voittanut joukkue ehtinyt kiertää kaikkia rogainrasteja (tosin tämä oli myös tarkoitus..). ja mitä tuloksiin tulee, niin tuo ja muut virheet oikaistaan, kiitos infosta..

treeniä, treeniä!

-mika
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.multisport.fi
aarnivalkea



Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : espoo
Registration date : 27.05.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   11.06.09 22:42

Mika, jos viikonloppuna kerkiät, niin laitteletko myös väliajat näkyviin, kiitos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
multimika



Viestien lukumäärä : 17
Ikä : 52
Paikkakunta : Veikkola
Registration date : 19.03.2009

ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   12.06.09 7:42

Väliajat on nyt laitettu kisasivuille. Tuo emit kortti on lahjomaton, sieltä käy ilmi kuka leimannut milläkin rastilla. Jos ei leimaa kortissa, rasti tulkitaan ettei sillä ole käyty, kaverin todistelut ei paina tässä kohtaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.multisport.fi
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: NoLimit Adventure 6.6.2009   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
NoLimit Adventure 6.6.2009
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Multisport foorumi :: Kilpailut :: Kausi 2009-
Siirry: